09155067325 _ 09154136341

طراحی دکوراسیون تجاری چیست؟

طراحی دکوراسیون تجاری از مواردی است که بیشتر کسب و کارها به آن نیاز دارند. طراحی دکوراسیون تجاری یک امر تخصصی بشمار می آید. پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام برای ساخت با انواع دکوراسیون تجاری آشنایی کامل پیدا کنید. دکوراسیون تجاری و اداری امروزه طرفدارن بسیاری زیادی پیدا کرده است. خلاقیت طراح دکوراسیون تجاری نقش ویژه ای در زیبا شدن دکور محیط کار  شما دارد.

دکوراسیون دفتر و یا یک واحد تجاری دارای اهمیت ویژه ای است. دلیل این میزان از اهمیت در تحت تاثیر قرار دادن مشتریان مورد نظر کسب و کار ها به وسیله دکوراسیون داخلی است. خیلی مشتریان اگر در نگاه اول با یک دکوراسیون تجاری حرفه ای رو به رو شوند گارد خود را برای فروش از می گذارند زیرا این امر در ناخوداگاه آنها تاثیر می گذارد.

خیلی از کارشناسان معتقدند که امروزه دفترهای تجاری حکم قلب کسب و کار را دارند. هر کسب و کاری باید مطابق نیازهایی که دارد در میان انواع دکوراسیون تجاری مدل مورد نیاز خود را پیاده سازی کند. اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنیم می توان گفت  یک دفتر آژانس هواپیمایی باید با یک فضای گالری که جواهرات در آن به فروش میرسد تفوت هایی اساسی داشته باشد. متاسفانه همین نکته ساده را بسیاری از افراد در زمان طراجی دکوراسیون تجاری و اداری مد نظر قرار نمی دهند.

تعریف دکوراسیون تجاری

اگر بخواهیم تعریف از دکوراسیون تجاری ارائه دهیم می توان گفت مکان هایی که در زمینه کسب و کار و فروش محصولات مختلف فعالیت دارند فضای تجاری گفته می شود و به اشخاصی که برای فضای تجاری طراح های خلاقانه ارائه می دهند طراح دکوراسیون تجاری گفته می شود.

این مکان ها باید با در نظر گرفتن محصول و یا خدماتی که می فروشند دکوراسیون خود را طراحی کنند. فرض کنید اگر که فضای داخلی یک سوپر مارکت با یک بوتیک شبیه هم باشد برای مشتری چه مشکلاتی پیش خواهد آمد.

انواع فعالیت طراحان دکور تجاری

  • طراحان داخلی دکوراسیون تجاری وظیفه دارند به صورت حرفه ای عمل می کنند.
  • طراحان باید در مورد مسائل امنیتی و فیزیکی اطمینان کامل را برای مشتریا نبه وجود آورند.
  • طراحان داخلی ارتباط نزدیکی با پیمانکاران و سازندگان باید داشته باشند.

طراحان باید در زمان طراحی دکوراسیون مغازه با توجه به فضایی که دارد از مواد و متریال های مناسبی استفاده کنند تا در نهایت در چشم مشتری بسیار زیبا به نظر برسد. اگر بخواهیم مثالی در این مورد زنیم می توان گفت بهتر است برای مکان های تجاری پرتردد و شلوغ از سرامیک، سنگ مرمر و گرانیت استفاده کنید و در مکان های تجاری خلوت از سنگ های گرانتر استفاده کنید. البته پارکت هم گزینه خوبی است.

این نکته را در نظر داشته باشید که  قرار گرفتن ستون و دیوارها را در دکوراسیون تجاری دارای اهمیت بسیار زیادی است زیرا اگر آنها در جای نامناسبی قرار داشته باشند مانع دید مشتریان به ویترین مغازه می شوند. متاسفانه افرادی که در این زمینه تخصص ندارند همیشه این نکته را در طراحی دکوراسیون مغازه در نظر نمی گیرند.

جایگاه ویترین در دکوراسیون تجاری و اداری

مغازه هایی که دارای مشتری های محلی هستند ویترین محلی برایشان بسیار اهمیت دارد. این ویترین باید بتواند در یک نگاه کیفیت و زیبایی طراحی و بسته بندی محصول مورد نظر را به مشتری انتقال دهد. رنگ آمیزی و متریال هایی که نور را منعکس می کنند در این مدل از ویترین می تواند کمک بزرگی به شما عزیزان کند.

هرچه طراحان در انواع دکوراسیون داخلی میزان خلاقیت بیشتری را به کار ببرند مشتریان بیشتری برای آن کسب و کار جذب می شوند.

اما اگر طراحی خلاقیت خاصی را برای این کار اجرا نکند باعث می شود که میزان فروش آن مغازه و یا فروشگاه کاهش محسوسی داشته باشد.

دیوار در دکور تجاری چه اهمیتی دارد؟

اگر شما در طراحی دکوراسیون مغازه تان از استفاده از کاغذ دیواری های شیک و مدرن، سنگ های قیمتی، کاشی های رنگ و لعاب دار و زیبا، آجرهای تزئینی و… استفاده کنید باعث می شود که دیوارهایتان به شدت چشم نواز نظر برسند.

اکسسوری چه نقشی در دکور کسب و کار دارد؟

با توجه به اینکه امروزه دکورهای مدرن طرفدارن بسیاری دارد بهتر است در تزئین کردن فضای داخلی مغازه تان از اکسسوری هایی جذاب استفاده کنید مثل: تابلو، مجسمه های تاریخی یا مدرن، آب نما، آثار هنری و… که به طور معمول در مجمتع های تجاری هم به چشم می خورند. دقت داشته باشید که یک فضای تجاری فقط به معنی فروشگاه و مغازه نیست بلکه هتل، رستوران یا حتی بیمارستان نیز به عنوان فضای تجاری بشمار می آید.

طراحی دکور فروشگاه

بهتر است در هنگام طراحی فروشگاه و یا واحد های تجاری طوری عمل کنید که نظر مشتری را به درون اتاق جلب کنید این کنجکاوی اولیه می تواند در نهایت باعث وارد شدن به فضای فروشگاه و در نتیجه آن خرید شود. بیشتر طراحان این کار را با به وجود آوردن اختلاف رنگ، بافت و یا استفاده از المان های خاص معماری انجام می دهند. شما باید در این زمینه از رنگ هایی استفاده کنید که بیننده با دیدن آن ها متوجه تأکید شما بر نقطه و یا محصولی خاص بشود. این موضوع در نهایت می تواند برای شما و کسب و کارتان سودآور باشد.

دقت داشته باشید که توجه به جزئیات عناصر داخلی مثل: دیوارها، کف، اجزای به کار رفته در طراحی داخلی، دکورها و در نهایت رنگ بندی و نورپردازی فضا می تواند باعث شود فروشگاه شما در ذهن مشتری بیشتر ماندگار شود.

رنگبندی مناسب دکور تجاری

رنگ بندی در دکوراسیون تجاری می تواند نقش بسیار زیادی در افزایش توجه مشتری نسبت به محصولات شما داشته باشد. بهتر است بدانید رنگ غالبی که برای چیدمان فروشگاه انتخاب می شود باید تا حدود 80 درصد فضا را به خود اختصاص دهد. این رنگ باید با در نظر گرفتن مواردی انتخاب شود که آرامش بخش و یا دلنشین باشد و در نهایت مشتریان را ترغیب کند.

پیشنهاد می کنیم رنگ دومی را به عنوان کیکمل انتخاب کنید تا با استفاده از آن بتوانید نقش ویژه رنگ اصلی را در چشم مشتری به رخ بکشید.

 

 

 

 

طراحی دکوراسیون مغازه

انواع دکوراسیون تجاری

دکوراسیون تجاری و اداری

 

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی
0 مقایسه
حساب کاربری من